Posted by admin on November - 6 - 2018 | 0 Comment

Układ hamulcowy komponuje się z tarcz, klocków, wężyków i pompy. Każdy z tych elementów wykonuje odpowiedzialne zadanie. Do układu nalewa się specjalnego płynu hamulcowego. Bez niego utrudnianie nie jest dopuszczalne. Kiedy już uzupełnimy płyn w zbiorniczku, pompa napycha go do wężyków. Pod działaniem nacisku na pedał hamulca przygotowawczego, ciśnienie płynu w układnie zwiększa się. Porusza to klockiem hamulcowym, który jest dociskany do tarczy. Tarcze hamulca najczęściej wykonane są ze stali. Muszą być one wentylowane, bo podczas długiego okresu hamowania, temperatura tarczy jest nadzwyczaj wysoka – wypróbuj zaciski hamulcowe. Oprócz podstawowego hamulca roboczego, w samochodzie znajduję się także hamulec ręczny. Nie jest używany w czasie jazdy. Bodajże, że jest to rajd wyczynowy na torach wyścigowych. Przeważnie znajduję się on pomiędzy przednimi siedzeniami wozu. Do rączki hamulca ręcznego przypięta jest wyjątkowa linka, jaka prowadzi do układu. Przy hamulcu manualnym nie występują klocki oraz tarcze, lecz szczęki hamulcowe, odnajdujące się wewnątrz bębnów tylnich kół.

Comments are closed.